Így írja a Talmud: Csak a zsidó ember. A nem-zsidókat nem embereknek nevezzük, hanem állatoknak. Mivel mi zsidók állatoknak tekintjük a nem-zsidókat, így csak gójoknak hívjuk őket.
Solly tizenhárom éves. A jószágkereskedő zsidó, Blumenstock fia
Langenbachból. Ott nincs zsidó iskola, így Sollynak német iskolába kell
járnia. Osztálytársai nem szeretik. Solly szemtelen és pimasz. Mindig kitör a
verekedés, és mindig Solly kezdi. Solly ma nem
megy iskolába. Egy rabbihoz kell mennie a városba. A rabbi zsidó prédikátor.
A zsidó prédikátor tudni akarja, hogy Solly szorgalmasan tanulmányozta-e a
zsidó vallást. Solly a zsinagógába megy. A zsinagóga a zsidók temploma. A
rabbi már várja. A rabbi öreg zsidó, hosszú szakállal és igazi ördögi arccal.
Solly meghajol. A rabbi elvezeti egy olvasóasztalhoz, amin egy nagy, vastag
könyv van. Ez a Talmud. A Talmud a zsidók titkos törvénykönyve.
A rabbi elkezdi a
vizsgáztatást.
– Solly, neked nem-zsidó
tanárod van az iskolában, és minden nap hallod, amit a nem-zsidók mondanak,
amit hisznek, és az általuk használt törvényeket...
Solly
közbevág:
– Igen,
rabbi. Mindennap hallom. De nem érdekel. Zsidó vagyok. Én olyan törvényeket
követek, amik a nem-zsidókétól teljesen eltérnek. A mi törvényeink a
Talmudban vannak megírva.
A rabbi
bólogat.
– Helyes!
Most pedig hallani akarom, hogy mit tudsz ezekről. Mondjál néhány olyan
közmondást, amit a nem-zsidó iskolában hallottál.
Solly némi
gondolkozás után ezt mondja:
– A
nem-zsidók közmondása: A munka nem szégyen.
– Mit jelent
ez a nem-zsidók szerint?
– Szerintük
azt jelenti, hogy nem szégyen, ha valakinek dolgoznia kell.
– Mi zsidók
is hiszünk ebben?
– Mi nem
hiszünk ebben! Törvénykönyvünkben, a Talmudban így van megírva: A munka
ártalmas, és nem végezhető. Így mi zsidók nem dolgozunk, hanem többnyire
kereskedelemmel foglalkozunk. A nem-zsidók lettek munkára teremtve. Ezt is
mondja a Talmud: A földművelésnél nincs alantasabb foglalkozás. A zsidónak se
szántani, se vetni nem szabad. A kereskedelem sokkal elviselhetőbb, mint a
földet túrni.
A rabbi nevet.
– Nagyon jól
megtanultad. De én ismerek egy másik részt is a Talmudból, amit meg kell
tanulnod.
Kinyitja a
Talmudot, és Solly olvassa:
– A
nem-zsidók arra teremtettek, hogy a zsidókat szolgálják. Ők kell, hogy
szántsanak, vessenek, gyomláljanak, ássanak, arassanak, bálázzanak,
rostáljanak és daráljanak. A zsidók arra teremtettek, hogy mindent készen
találjanak.
A rabbi így
folytatja a vizsgáztatást:
– Mondjál
még nem-zsidó alapelvet vagy közmondást!
Solly ekként
válaszol:
– A
nem-zsidók ezt mondják: Mindig légy hűséges és egyenes. A becsület a
legbiztosabb védelem.
– Mit jelent
ez a nem-zsidók szerint?
– Ez
szerintük azt jelenti, hogy az életben mindig becsületesnek kell lenni. Nem
szabad hazudni és csalni. Ezt mondják a nem-zsidók.
– És mi
zsidók mit csinálunk?
– A
nem-zsidóknak hazudhatunk és rászedhetjük őket. Ezt mondja a Talmud: A zsidók
rászedhetik a nem-zsidókat. Minden hazugság jó. S ezt mondja továbbá: Tilos a
zsidónak rászednie testvérét, a nem-zsidót viszont rászedheti.
– Ha pénzt
adunk kölcsön a nem-zsidónak, uzsorakamatot kell követelnünk. Mert ezt írja a
Talmud: A nem-zsidók kirabolhatják egymást, de nem-zsidó nem rabolhat zsidót.
A zsidó viszont bármikor rabolhat a nem-zsidótól. Továbbá, ha egy zsidó
ellopott valamit egy nem-zsidótól, és a nem-zsidó észrevette és
visszaköveteli, a zsidó egyszerűen le kell, hogy tagadja. A zsidó bíróság
kiáll a zsidó mellett.
– Nekünk
zsidóknak lopott árut is szabad vásárolnunk tolvajoktól, ha az áru
nem-zsidóktól származik. Mi zsidók még orrgazdák is lehetünk anélkül, hogy
istenünk előtt vétkeznénk. Nekünk zsidóknak a csempészet és adócsalás is
szabad. A Talmud azt is írja, hogy a nem-zsidó vám- és adóhatóságokat is
rászedhetjük. Azt mondja, hogy a csempészet meg van engedve, mert így van
megírva: nem kell megfizetned a tartozásod.
– A lopás is
megengedett a zsidóknak. De csak a nem-zsidóktól lophatunk. A Talmud ezt
mondja: a »Ne lopj!« parancsolata csak a zsidóktól való lopásra vonatkozik.
Azt nem mondja, hogy a nem-zsidótól nem lophatsz. Ez mit jelent? – kérdi a
rabbi.
– Ez azt
jelenti, hogy zsidótól nem lophatunk, és nem szedhetjük rá őket. De a
nem-zsidókat bármikor rászedhetjük. Ez meg van engedve nekünk.
A rabbi
elégedett.
– Kiváló!
Befejezésként mondjál még néhány törvényt a Talmudból.
Sollyt
boldogsággal tölti el a rabbi dicsérete. Így szól:
– A
Talmudban van írva: Csak a zsidó ember. A nem-zsidókat nem embereknek
nevezzük, hanem állatoknak. S mivel mi zsidók állatoknak tekintjük a
nem-zsidókat, így csak gójoknak hívjuk őket. Az is bármikor megengedett
számunkra, hogy hamisan esküdjünk a nem-zsidó bíróságon. A Talmud ezt mondja:
A zsidónak szabad hamisan esküdnie a nem-zsidó bíróságon. Az ilyen esküt
mindig úgy kell tekinteni, hogy kényszerből tettük. Még ha a zsidó Isten
nevére is esküszünk, szabad hazudnunk, és szívünkben visszavonhatjuk az
esküt. Továbbá Sirák könyve ezt mondja: Félemlíts meg minden nemzetet, Ó
Júda! Emeld fel kezed a nem-zsidók ellen! Keltsd fel a nem-zsidók haragját
egymás ellen, és önts ki mérget! Sújts le a fejedelmekre, akik a zsidók
ellenségei!
– Elég! –
vág közbe a rabbi. Sollyhoz lép, és kezet ráz vele, majd így szól. – Te jó
tanulója vagy a Talmudnak. Igazi zsidó lesz belőled. Mindig gondolj arra,
hogy mit követel tőled a Talmud. A Talmud tanításai és törvényei fontosabbak,
és követendőbbek, mint az Ószövetség törvényei. A Talmud tanításai az élő
zsidó Isten szavai. Aki megszegi a Talmud törvényeit, halált érdemel. Erre
egész életedben gondolnod kell. Ha mindig szorgalmasan követed a talmudi
törvényeket, akkor te is csatlakozol a zsidó mennyország bibliai atyjaihoz.
Ámen!
|
Gyilkosság, lopás és hazugság,
Rablás, hamis eskü és csalás: Ezek mind megengedettek a zsidóknak, Mint azt minden zsidó gyerek tudja.
A Talmudban
van megírva,
Hogy a zsidók mit gyűlölnek, és mit szeretnek, Hogy a zsidók mit gondolnak, és hogyan élnek, Mert mindezt a Talmud rendelte így. |
Bakker ez így működik. Ezek szerint a Talmud nem hazudik?
VálaszTörlés